sobota, 24 października 2009

Hiszpańskich wsponień czar cz I

Jadę do Hiszpanii

do Andaluzji!!Nie sama ale z 18 kobietami. Niektóre koleżanki inne nieznajome. … Boże, jaka to była ulga móc się wreszcie wyrwać z szarej codzienności, zobowiązań i 45 godzinnego tygodnia pracy, i choć na tydzień zatopić się w niewiedzy co do kolejnego dnia i ekscytacji w oczekiwaniu na jego niespodzianki i oczywiście główną atrakcję naukę flamenco.

Zawsze, kiedy wybieram się w podróż wcześnie rano, budzę się dosłownie kilka minut przed budzikiem. Kanapki, mycie zębów, taksówka, Okęcie. Siedząc na lotnisku próbuję pozbyć się wewnętrznej świni, która zwykle opanowuje mnie, kiedy muszę obudzić się kilka godzin przed zwykłym dla mnie czasem. Odprawa poszłaszybko, zero kolejki. Podpatruję towarzyszki podróży: młodze, starsze, wysokie, roześmiane inne melancholiczne – każda z własnym bagażem życiowym. Ale wszystkie łączy jedno chęć nauki tańca.

Lot

Spoglądałam przez okno samolotu myśląc, ile można znaleźć słów, porównań i metafor na opisanie tego widoku. Za cztery godziny mieliśmy być już w Maladze. Na początku lotu moje oczy poznawały kształty kwadratowych pól i płaskich gór , ale później wznieśliśmy się już na poziom wyżej i do oglądania pozostały mi abstrakcyjne kłęby chmur.
Pasażerami byli w większości Polacy w średnim wieku, przeglądający ze szczęściem swoje przewodniki.Za cztery, za dwie godziny nasze drogi rozminą się. ………

Podróż do Almodovar
Autostrada z Malagi ciągnie się krętymi serpentynami, pomiędzy kopulastymi, rdzawymi wzgórzami, porośniętymi kępami suchej trawy, gdzie co i rusz, z wysepek drzew i palm oraz gajów oliwnych.. Ta część Hiszpanii jest o wiele mniej żyzna i przyjazna (atmosferycznie) niż północ, gdzie Navarra, Cantabria epatują swoją zielenią lasów i pastwisk. Andaluzja przez wieki była najbiedniejszym regionem Hiszpanii. W XVI wieku, po wypędzeniu z Hiszpanii arabskich rolników, którzy pozostali tam po hiszpańskiej rekonkwiście, Andaluzja została bez rąk do pracy, czemu nie byli w stanie zaradzić nawet osadnicy z północnej części Królestwa. Myślę, że można powiedzieć, że Andaluzji udało się podnieść z gospodarczej zapaści w drugiej połowie XX wieku, już w czasach Unii Europejskiej.

Wreszcie
Andaluzja
oczarowała swoim urokiem wszystkie uczestniczki wyjazdu zorganizowanego przez Magdę Faszczę ze Studia Rytm w Olsztynie. Przyjeżdżamy późnym wieczorem – prawie w nocy. Normalni ludzie o tej godzinie śpią – a tutaj nikt nie spi. Nie chcemy być gorsze, wiec po przywitaniu się z Organizatorem naszego pobytu – El Macareno idziemy do Tawerny - Tinto de Verano , Pedro Himenes i vino de casa. Oto jedno z pierwszych wspomnień naszego tygodniowego pobytu w Andaluzji w Almodovar del Rio - malowniczej miejscowości położonej około 25 km na zachód od Kordoby z zabytkowym zamkiem na wzgórzu.Oczywiście to nie wymienione przeze mnie trunki były główną atrakcją naszego wyjazdu. W końcu pojechałyśmy do Hiszpanii szlifować warsztat flamenco.